26 augusti 2011

Jag har en Ocicat!! :-D

Jag hade en tjej här i dag som är katt domare.. Hon kollade på Sly och sa att han nog inte alls är en halv Siames utan en Ocicat!! Har ni hört va!?!? Han är en fin katt med andra ord..
Så jag och Anna har googlat ikväll och hittat dessa länkar och bilder..

Här är länken..Ocicat

Dom är lugna och intelligenta, vill gärna vara nära sin ägare och trivs bra med andra katter. Allt detta stämmer in på min goa Sly.. :-)

Här är en bild på en Ocicat





 och här är en bild på Min Sly
Han blev dessutom väckt nu kl 02 på natten för att bli fotat.. hahaha. Han undrade nog vad det var frågan om.. :-D












Äh.. vi lägger in en bild på nytillskottet i familjen.. Sigge.. Sigge är en mycket klumpig katt som trampar mig på fötterna hela tiden, traskar rätt över mig när jag har lagt mig. Vilket jag tycker är lite respektlöst.

Men han är rätt kul också.. :-)





Ps.. Jag har blivit biten i fingret idag.. den svullnade och jag har fortfarande ont.. Hämnd kommer på den stackars krake som bet mig.. hehe..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar